ESDEVENIMENTS I NOTÍCIES

Sport news: match in sabadell

We weren’t lucky in Sabadell yesterday. Even though we played extremely well, Institut Pedraforca held the fourth position. We drew 4-4 in the first match. We lost on penalties. We’ll be luckier next year!! Well done!! You were winners for us yesterday ! 🏆

GEP Football news

Our “infantil” football team is getting ready for the final-four in Sabadell. This afternoon was their last training session at the Pedraforca before their matches next Saturday. We wished them the best of luck. Our team’s captain received the new captain’s armband. He proudly wore

Sortida al laboratori

Avui dijous 9 de maig, l’alumnat de primer del Cicle de Grau Superior de Laboratori clínic i biomèdic ha visitat les instal·lacions del Laboratori de Referència de Catalunya, ubicat al Prat de Llobregat. Allà envien tot tipus de mostres: sang, orina, esputs, femtes, exsudats, etc.

Llegir més »

Fàbrica de ciment asland – argonautes

El passat dimecres 8 de maig, l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Pedraforca va gaudir d’una sortida de tot el dia on vam visitar la Fàbrica de ciment ASLAND al municipi de Castellar de n’Hug i a Les Fonts del Llobregat. Aquesta sortida ha estat

3ª Jornada Pedra-primers-auxilis

Avui han estat les Jornades de Primers Auxilis. És la tercera edició de les “Jornades PedraPrimersAuxilis”, seleccionada a la 11a edició del Pla de mesures Innovació a l’FP. L’alumnat dels cicles d’auxiliar d’infermeria i farmàcia han ensenyat a altres alumnes d’altres estudis del Pedraforca com

Pedraforca football team results

We keep on with our GEP sport report with Institut Pedraforca’s latest football results: InfantilPedraforca A beat Enric d’Ossó 5-2 Pedraforca B beat Balandrau Xaloc 3-2 Cadete Pedraforca lost to Sant Jaume 1-6 Bellsport A and Pedraforca A drew 4-4

Parelles lingüístiques per reforçar el català oral

Avui 30 d’abril l’alumnat de 2n de batxillerat de l’institut Pedraforca ha portat a terme la darrera sessió de parelles lingüístiques per reforçar el català oral. Volem agrair especialment la col•laboració de la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL) i del Consorci de Normalització

Llegir més »

La finalista de poesia JOVE a l’H tv

El divendres 26 d’abril una alumna de 4t d’ESO de l’Institut Pedraforca, ha estat entrevistada per la TV de L’Hospitalet, ja que ha quedat finalista al concurs de Poesia Jove. Molt bé! Estem molt orgullosos i orgulloses de tu!

JPO I presentació per 4t eso de batxillerat

Dimecres 25 i dijous 26 d’abril hem dut a terme les darreres xerrades orientadores per al Batxillerat: – la segona JPO per al Batxillerat. – la sessió de presentació del Batxillerat a l’alumnat de 4t d’ESO amb exalumnes del centre.

Parc de les Olors – imatge personal

Esteu al corrent dels beneficis de les plantes en el món de la cosmètica? Recentment, els alumnes del curs de Perruqueria i Estètica van tenir l’oportunitat de visitar el Parc de les Olors, a Santa Eulàlia de Ronçana. A través d’aquesta experiència, van explorar les

Darrers lliuraments de premis Sant jordi de Batxi i CF

Avui 25 d’abril a primera hora hem acabat de lliurar el premis al talent literari de l’alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius, corresponents a la Diada de Sant Jordi. Us n’oferim imatges dels lliuraments dels premis literaris en català, castellà i anglès.

2n Dietètica visita mercabarna

Avui els alumnes de 2n de Dietètica hem anat a MERCABARNA. Ens han explicat al costat de la maqueta de les instal.lacions, la història del mercat i el seu funcionament, des de l’origen dels productes, el transport, fins als intermediaris i els compradors, amb dades

L’H escoles sostenibles pel dia mundial de l’aigua

El passat 12 d’abril, els delegats i delegades verdes del Pedraforca vàrem participar de la jornada en motiu del dia mundial de l’aigua, organitzada per la xarxa l’H escoles sostenibles. Vàrem passar el matí a la vora del riu Llobregat juntament amb altres escoles i

Textos Guanyadors Sant Jordi 2024

Pel dia de Sant Jordi, us compartim els textos guanyadors de l’alumnat dels diferents cursos de l’ESO, de batxillerat i de cicles formatius. Premeu a sobre per llegir-los!! Textos guanyadors 1r ESO Textos guanyadors 2n ESO Textos guanyadors 3r ESO Textos guanyadors 4t ESO Textos

L’alumnat de CAI TARDA visita elna

Avui 19 d’abril 2024 els alumnes de CAI TARDA hem anat a Elna. Hem caminat cap a la Catedral pels carrerons, gaudint de l’ambient animat del mercat i de les paradetes de productes del territori. Hem pujat al teulat de la Catedral per una escaleta

Programa Pedraforca formador

Dins el programa Pedraforca Formador, hem acollit la visita d’altres centres PINN MUFPS. Una jornada formativa molt productiva i generadora de col·laboracions en xarxa. Fins la propera!

3r ESO a la sagrada família

Els grups de 3r d’ESO ahir dijous 28/04/2024 vam visitar la Basílica de la Sagrada Família, amb una conferència d’en Joan Albaigés, expert en Antoni Gaudí, per realitzar a continuació ‘una visita guiada a l’interior del temple i a les façanes del naixement i de

Últim dia a Palamós

Avui, últim dia de colònies, a 4t d’ESO hem fet l’últim esmorzar i tastat el tiramisú que vam cuinar ahir. Ja plenes i plens d’energia, hem continuat amb esports a la platja i caminat sobre un circuit de ponts. Després de dinar, però, ja hem

Últim dia de sortida a la Garrotxa!!

L’alumnat de 1r d’ESO finalitza, avui, la seva estada a la Garrotxa gràcies a la pernoctació finançada pel PMOE-PROA+!! Ha estat molt divertit i marxem amb la llagrimeta als ulls!! Us compartim records dels dies d’ahir i d’avui. Gràcies PMOE-PROA+!!

Les troianes, d’Eurípides

Avui 17 d’abril l’alumnat de 2n de batxillerat-humanístic ha anat al teatre a veure la tragèdia grega “Les troianes”, d’Eurípides. L’obra descriu la cruesa de la guerra i, especialment, se centra en les tragèdies in dividuals que viuen les dones i els infants. Per desgràcia

Esports d’aigua al riu Ter

Avui, a 4t d’ESO hem tornat a l’aigua; aquest cop, però, enlloc de salada ha sigut en aigua dolça, concretament a la Gola del riu Ter. Hem fet caiac i paddle surf (i alguns també han nedat!). A la tarda, part de l’alumnat ha fet

Adaptació de l’alumna Erasmus + Cai

La nostra alumna s’ha adaptat perfectament a França i les seus costums. Aquí la podem veure en el seu lloc de pràctiques. L’alumna Erasmus ha marxat a França dins el Programa Erasmus+ de l’institut Pedraforca Gràcies #erasmus+ per aquestes oportunitats! @sepie_gob #Pedraerasmus @EUErasmusPlus #ErasmusPlus #sepie_gob

Visitant volcans!

L’alumnat de 1r d’ESO continua la seva estada de colònies a La Garrotxa gràcies a la pernoctació finançada pel PMOE-PROA+ ! Avui, hem visitat els volcans de Santa Margarida, el Cruscat i La Fageda.

Fauna marina i snorkel

Aquesta tarda, durant l’activitat d’snorkel a la Cala s’Alguer, les i els alumnes de 4t d’ESO han pogut veure crancs, cogombres i estrelles de mar, meduses… Ha sigut una gran experiència! Després de sopar, però, ja es preparen per als jocs de nit. Què bé

Sortida a Palamós

L’alumnat de 4t d’ESO ja ha arribat a la casa de colònies de Rosa dels Vents La Fosca, a Palamós, i es prepara per a començar les activitats. El dinar estava molt bo! Uns fantàstics dies PMOEPROA +!! Gràcies PMOEPROA +!!

Ja estem a la Garrotxa!!

L’alumnat de 1r d’ESO gaudeix, ara sí, de les seves colònies gràcies al PMOE-PROA+ 🌋💜 (Visca!!) Moltes gràcies, un altre cop, al PMOE-PROA+ 😍💜!! Uns fantàstics dies PMOEPROA +!! Gràcies PMOE-PROA +!!

Sortida a la Garrotxa 1r eso

L’alumnat de 1r d’ESO ha posat marxa a les colònies de l’any gràcies a la pernoctació finançada pel PMOE-PROA+ de l’Institut Pedraforca! ⛰️💜 (Moltíssimes gràcies!!) La veritat és que estàvem molt nerviosos i amb molta il.lusió!! Ens veiem a la propera publicació, ja, a La

Curtmetratge Dirigit pels tea

Gràcies als nous TEAs específics, finançats pel PMOE-PROA+ de l’institut Pedraforca, els nostres alumnes estan rodant un curtmetratge. Esperem veure’l aviat!!

L’alumnat de TDAS visita la Maternitat d’Elna

Avui 11 d’abril del 2024 els alumnes de 1r i 2n del cicle de Documentació Sanitària han visitat la Maternitat Suïssa d’Elna, on han seguit una explicació històrica, geopolítica i humanitària de l’origen de la Maternitat. També han visitat el Museu Terrus d’Elna, on han

Finalització període preinscripció ESO 2024-25

L’Institut Pedraforca millora les dades de preinscripció del curs passat. Finalitzat el procés de preinscripció de l’ESO, us volem agrair, de nou, la vostra confiança. Moltes gràcies a les 130 famílies que voleu dipositar la vostra confiança en nosaltres. Procurarem no decebre-us!!!

Erasmus+ Saint Etienne

Demà inicia el seu ERASMUS+ la nostra alumna de Cures Auxiliars d’Infermeria a Saint Etienne (França) on hi estarà durant un mes. Gràcies al programa #ERASMUS+ per aquestes oportunitats! @sepie_gob #Pedraerasmus @EUErasmusPlus #ErasmusPlus #sepie_gob

CAI Matí Visita la maternitat D’Elna

Avui els i les alumnes de CAI matí hem fet una sortida de tot el dia que hem començat a la platja d’Argelers, on hi havia el camp de refugiats fugint de la guerra civil espanyola1936-39. Després hem visitat la Catedral d’Elna i el Claustre,

Erasmus+ Finlàndia

Demà marxa l’alumne d’automoció cap a Finlàndia a realitzar dos mesos de pràctiques. Gràcies al programa #ERASMUS+ per aquestes oportunitats! @riverialainen @sepie_gob #Pedraerasmus @EUErasmusPlus #ErasmusPlus #sepie_gob

Bob marley: One love

La jornada per a l’alumnat de postobligatòria tradicional a l’Institut Pedraforca enguany és una activitat palanca del PMOE-PROA+ de l’Institut Pedraforca. Avui 22 de març l’alumnat de postobligatòria ha tancat el segon trimestre anant junt al cinema per veure “Bob Marley: One Love” Una fantàstica

Cuinem saludable?

Avui, dins de Projectes Funcionals, arranquem la tasca desbrinar si ‘ Cuinem saludable?’ Per a començar hem visitat l’Escola Catalana del Consum per aprendre a com interpretar la informació que apareix en els productes que consumim diariament.Ha estat un taller molt interessant. Gràcies a les

Tirant lo Blanc (teatre)

L’alumnat de primer de batxillerat va realitzar una sortida al Centre Catòlic de Sants on van anar a veure el Tirant lo Blanc, el passat dimarts 19 de març amb la matèria de Català.

Ludofòrum al caixafòrum

L’alumnat de 2n d’ESO els dies 19 i 20 de març ha anat al Caixafòrum per participar de l’activitat de Ludofòrum: qui pot passar una frontera? Hem jugat i hem reflexionat sobre les conseqüències que tenen els nostres actes.

Sortida Karting Nürburgreen

Ahir 19 de març l’alumnat del PFI de Reparació i Manteniment de Vehicles, l’alumnat de 1r del CFGM d’Electromecànica i Manteniment de Vehicles i l’alumnat de 2n del CFGS d’Automoció van fer una sortida conjunta al Karting Nürburgreen. Us deixem unes fotos i vídeos d’aquesta

Dia mundial de les matemàtiques

Dia 14 de març se celebrà el dia mundial de les matemàtiques. Les aigües del riu Llobregat estaven contaminades i la clau per trobar l’antídot per netejar l’aigua la teníem a l’Institut Pedraforca. L’alumnat de primer d’ESO resolgué un seguit d’enigmes matemàtics per trobar la

Fira alimentària 2024

L’alumnat i professorat de primer i segon de Dietètica hem gaudit d’una sortida conjunta: l’Alimentària. Una fira d’alimentació i productes relacionats amb la indústria que es realitza a la Fira Gran Via. Hem pogut visitar més de 3200 expositors repartits per 7 pavellons i fer

Pedraforca’s football results

We keep on with our GEP sport report with Institut Pedraforca’s football results. Saturday’s results were: Infantil: Pedraforca A beat Bellsport A 3-1 Pedraforca B was narrowly beaten by Bellsport B 3-4 Cadet: Pedraforca was beaten by Sant Jaume A 0-7

Fem un Te

Gràcies a una activitat palanca inclosa en el PMOE-PROA+ de l’institut Pedraforca, i en col·laboració amb el Gabinet Més a Dir, hem reprès el programa FEM UN TE.

Últim dia a lisboa

Avui últim dia d’estada a Lisboa. Hem fet un bon passeig pels carrers de Lisboa, per acomiadar-nos hem comprat Pastels de Belém! Estan deliciosos! See you soon Lisbon! Gràcies Pla d’Impuls de Llengües Estrangeres a Cicles Formatius!

Últim dia a malta

Avui, darrer dia d’estada a Malta, hem aprofitat per a visitar Sliema, ciutat molt turística i plena de botigues, bars i restaurants. I ara que ja estem de tornada, agraïm al Pla d’Impuls de les llengües per permetre’ns gaudir d’aquesta fantàstica experiència!

8M a l’Institut

Avui dia del 8M a l’Institut Pedraforca hem dut a terme unes fantàstiques activitats amb polseres. Les dinamitzadores dels nostres patis han coordinat aquesta activitat.

Llegir més »

Acabem les classes d’anglès a lisboa

Avui hem fet l’últim dia de classe d’anglès a Lisboa @edugeplda ! Gràcies Caterine, you are wonderful! Després, intentant no mullar-nos, hem visitat el Castelo de São Jorge i hem caminat pel barri d’Alfama, un barri històric amb molt d’encant! Gràcies Pla d’Impuls de Llengües

Últim dia de classes a malta

Avui, darrer dia de classes d’anglès a l’acadèmia ESE de Malta. Les classes han permès que millorem el nostre nivell d’anglès i que agafem més fluïdesa i confiança a l’hora de parlar-lo. També hem visitat les tres ciutats (Senglea, Virgu i Cospicua), hem pogut gaudir

Visita escola pau vila

Avui divendres 8 de març hem finalitzat les visites de centres de primària. Hem rebut avui a l’alumnat de 6è de l’Escola Pau Vila. Us esperem a la preinscripció!!

Taller de cuina en anglès a lisboa

Avui continuem aprenent anglès a l’Acadèmia EduGep a Lisboa gràcies al Pla d’Impuls de Llengües Estrangeres a Cicles Formatius. A la tarda hem vingut a un taller de cuina en anglès Lisbon Cooking Academy, les xefs ens han ensenyat com cuinar plats típics portuguesos i

Llegir més »

Avui visitem medina, l’antiga capital de malta

Avui hem visitat Medina, antiga capital de Malta, situada en un punt elevat, des d’on es podia vigilar la costa, i Rabat, amb els seus forns, comerços, bars… i les seves festes populars, plens de vida i de tradicions. Malta és un país ple de

Sortida conjunta socials I música 4t eso

Aquesta setmana, coincidint amb la celebració un any més del Dia Internacional de les Dones, 8 de març, l’alumnat de 4t d’ESO ha gaudit d’una activitat poc freqüent als nostres dies: música en directe que ens va fer vibrar. Conferència- Concert: “Rebels i transgressores. Les

Formació dels cicerones

Avui dia 6 de març, en sessions de matí i tarda, ha tingut lloc la darrera sessió formativa dels nostres Cicerones. Un grup espectacular d’alumnes Cicerones format aquest 2023-24

Jornada de portes obertes eso

Avui dia 6 de març hem portat a terme les Jornades de Portes Obertes per a l’ESO. Moltes gràcies per haver-nos acompanyat aquesta tarda i vespre!Esperem que la nostra oferta formativa us hagi agradat! Ha estat un plaer rebre-us. Us esperem a la preinscripció!!

Últim dia de sortida 3r ESO amb pmoe-proa+

L’alumnat de 3r d’ESO ha finalitzat avui la seva sortida amb pernoctació PMOE-PROA+: Últim dia de les colònies de 3r ESO, amb les activitats de tirolina vertical i explicació sobre com el glaç es conservava antigament. L’alumnat ha gaudit de les activitats d’aquests dies. Uns

Seguim gaudint de Lisboa i aprenent anglès

L’alumnat de 2n de Dietètica segueix a Lisboa gràcies al Pla d’Impuls de Llengües Estrangeres a Cicles Formatius. Avui al matí continuem aprenent, practicant i millorant el nostre anglès a les classes amb la Caterine! A la tarda hem fet el tour per Belem amb

Tercer dia a malta

L’alumnat de 1r de Farmacia tarda, avui hem visitat St Paul Bay, on hem pogut veure el contrast entre tradició (antigues salines romanes, barquetes de pesca…) i modernitat (construcció d’un nou port turístic, d’apartaments i hotels…) a Malta. I a la tarda, gràcies al programa

4t eso debat amb el filòsof David casacuberta

L’alumnat de 4t d’ESO ha participat activament en un debat amb el filòsof David Casacuberta, expert en societat digital, organitzat pel CaixaFòrum. Prèviament al debat, dinamitzat per la professora Neus Grifoll, hem visualitzat la interessant películ·la “El Cercle”.

Segon dia a Lisboa 2n dietètica

Avui l’alumnat de 2n de Dietètica ha començat el dia a classes d’anglès millorant, sobretot, la comunicació oral. Després de dinar hem realitzat un tour per Bairro Alto, la zona més popular, i per Chiado, la zona més “fancy”, plena de tendes de luxe. Gràcies

Segon dia a Malta 1r Farmàcia

L’alumnat de 1r de Farmàcia Tarda, avui hem visitat la Valeta, capital actual de Malta, una ciutat plena d’història, i per la tarda millorem el nostre nivell d’anglès a classe, gràcies al Pla Impuls de Llengües Estrangeres a FP. Seguim!

Segon dia sortida 1r batxillerat

Us oferim imatges de les activitats d’aquest matí. L’alumnat de 1r de Batxillerat segueix avui gaudint de la seva sortida amb pernoctació PMOE-PROA+: Uns fantàstics dies PMOEPROA+ !!

2n dia de colònies 3r ESo

L’alumnat de 3r d’ESO segueix gaudint de la seva sortida amb pernoctació PMOE-PROA+ avui: L’alumnat de 3r d’ESO ha realitzat diverses activitats durant el matí del segon dia de colònies. Ha dut a terme una activitat de torn amb fang, elaborant un platet, ha tirat

Estada formativa a Malta 1r Farmàcia

Avui dilluns 4 de març l’alumnat i el professorat de 1r Farmàcia tarda iniciem l’estada formativa a Malta, finançada dins del Programa d’Impuls de les llengües estrangeres. Esperem aprofitar i gaudir molt del viatge!

Sortida pmoe-proa+ 3r eso

Tenim més detalls sobre la sortida amb pernoctació PMOE-PROA+ de 3r d’ESO. Per la tarda, l’alumnat de 3r d’ESO ha fet una excursió pel bosc de les Gavarres i han arribat fins al Pou del Glaç de Salomó. La ruta s’ha fet per un bosc

2n de Dietètica a lisboa

L’alumnat i el professorat de segon de Dietètica ha arribat a Lisboa per fer l’estada formativa finançada pel Pla de Foment de les llengües estrangeres als cicles formatius. Esperem que tinguin molt bona estada!!

Sortida 1r de batxillerat a can foix

Primer día de sortida amb pernoctació PMOEPROA+ per a l’alumnat de 1r de Batxillerat. L’alumnat de 1r de batxillerat ha arribat a la casa de Can Foix (Cubelles). Després d’instal·lar-se a les diferents estàncies de la casa han fet un taller de màscares. Uns fantàstics

Colònies 3r deso a la Bisbal de l’Empordà

Primer dia de sortida amb pernoctació PMOEPROA+ per a l’alumnat de 3r d’ESO. Un total de 35 alumnes de 3r d’ESO de l’institut han començat, aquest matí, la seva estada de colònies a la Casa Pou del Glaç, situada a la Bisbal de l’Empordà, en

Pedraforca’s volleyball team victory

We keep on with our GEP sport report with Institut Pedraforca’s volleyball results. Saturday’s result was: Institut Pedraforca beat CEV l’Hospitalet 3-1 Our team is still on a winning streak. A great victory for our team! Congratulations!! We are building a brand new, powerful team!

Últim dia sortida amb pernoctació 2nbatxi

Últim dia de sortida amb pernoctació PMOEPROA+ per terres gironines amb l’alumnat de 2n de Batxillerat: Hem deixat l’Escala i hem anat a la Jonquera, al Museu de l’Exili, on ens hem endinsat en coneixement de la Guerra Civil espanyola i l’exili dels republicans (temes

3r a la lliga de codificació i curs pels docents

Us compartim més imatges de la Jornada de Documentació i Lliga de Codificació que va tenir lloc ahir a l’Espai Bital de l’Hospitalet de Llobregat on l’alumnat de 2n de Documentació del nostre institut va quedar en tercer posició de la Lliga. Enhorabona!!! Mentre l’alumnat

Llegir més »

Tercer dia per terres gironines

Tercer dia de sortida amb pernoctació PMOEPROA+ per terres gironines per a l’alumnat de 2n de batxillerat: Seguim descobrint l’Empordà, avui fent una ruta literària per l’Escala que ha acabat a l’Alfolí, museu de la Sal i arxiu de Víctor Català, on hem tingut l’oportunitat

1ª JORNADA documentació i lliga codificació

Avui 29 de febrer han tingut lloc les primeres Jornades de Documentació i Lliga de Codificació en la què hi han participat alumnat de l’institut Flos i Calcat, Torre Vicens, Narcís Xifra, Ferrer i Guàrdia amb la col·laboració de Futura FP. Ha estat una jornada

Segon dia de la sortida 2nBatxi amb pmoe-proa+

Segon dia de sortides amb pernoctació PMOE-PROA+ amb l’alumnat de 2n de Batxillerat. Al matí hem vist el jaciment arqueològic d’Empúries: la Neàpolis i Paleàpolis grega, la ciutat romana i el Museu Arqueològic. A la tarda hem visitat el poble medieval de Sant Martí d’Empúries,

Tercer dia visitant el castell de monclús

L’alumnat de 2n d’ESO va finalitzar ahir el tercer dia de la seva sortida amb pernoctació finançada pel PMOE-PROA+ de l’institut Pedraforca. Ahir, dimecres, van gaudir descobrint (gairebé) tots els secrets del castell de Monclús. Uns fantàstics dies PMOEPROA+ que romandran en el record per

Llegir més »

Seguim amb l’FP&EOI TOGETHER!

A l’institut Pedraforca seguim aquesta setmana amb la nostra col·laboració amb l’EOI de l’Hospitalet de Llobregat dins el programa FP&EOI TOGETHER. Gràcies a l’FP&EOI TOGETHER diversos alumnes de l’institut Pedraforca assisteixen a classes per segona setmana de B1, B2 o C1 de l’EOI de l’Hospitalet.